Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) a lansat în dezbatere publică, până pe 30 noiembrie 2020, programul prin care România poate dezvolta infrastructura de încărcare a mașinilor 100% electrice. Bugetul pentru viitoarea sesiune de finanțare este de 96 de milioane de lei și permite montarea a până la 1000 de puncte de încărcare pe teritoriul României. Noutatea programului din acest an este că, spre deosebire de cel anterior, în care prioritate au avut municipiile, acum vor putea aplica și orașele turistice din țară, dar și localitățile din zonele metropolitane ale municipiilor reședință de județ.

„Interesul nostru este unul singur: să ajungem în punctul în care oricine poate traversa România cu o mașină electrică. Anul acesta, România este printre țările cu cel mai mare apetit pentru achiziția mașinilor electrice și cred că acesta este doar începutul. Rabla PLUS a înregistrat în 2020 cel mai mare record de când există  programul: peste 4600 de mașini rezervate, mai mult decât în cei toți trei ani de când programul rulează. Sunt convins că, în anii următori, mașinile electrice vor fi printre primele opțiuni ale tot mai multor români. Deocamdată, cei care au deja o mașină electrică o folosesc, în mod special ca mașină de oraș, în absența unei rețele de stații de încărcare pe tot teritoriul României. Vreau să consolidăm o rețea națională de încărcare a acestor tipuri de autovehicule pentru că abia atunci se va dezvolta o cultură de masă a mașinilor electrice”, spune Mircea Fechet, ministrul MMAP.

Conform ghidului de finanțare al programului derulat prin Administrația Fondului de Mediu (AFM), cuantumul finanțării este de 90% din cheltuielile eligibile, în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi. Astfel, municipiile, altele decât cele reședință de județ și localitățile declarate stațiuni turistice de interes național vor putea obține maximum 1.500.000 lei pentru instalarea stațiilor de încărcare. De asemenea, localitățile din zonele metropolitane ale municipiilor reședință de județ pot accesa maximum 1.000.000 lei. Precizăm că suma maximă finanţată pentru instalarea unei stații de reîncărcare este de 190.000 lei.

Reamintim că, în programul anterior, pentru crearea infrastructurii verzi în România au aplicat 38 de municipii din țară. Cele 38 de orașe vor construi 291 de stații de reîncărcare rapidă, cu peste 600 de puncte de încărcare. Până acum, au fost aprobate finanțările pentru 19 orașe, respectiv pentru 142 de stații cu 302 puncte de încărcare. Orașele care au aprobat finanțările sunt: Zalău, Piatra Neamț, Râmnicu Vâlcea, Pitești, Târgu Mureș, Oradea, Baia Mare, Focșani, Satu Mare, Reșița, Giurgiu, Călărași, Slatina, Timișoara, Alba Iulia, Suceava, Galați, Brașov, Deva. În perioada următoare vor fi analizate și cererile celorlalte orașe care s-au înscris în sesiunea de finanțare.

„Am pornit construcția rețelei naționale de infrastructură verde din marile orașe ale țării. Cu noua sesiune de finanțare, rețeaua națională se va dezvolta și în zonele turistice și în restul orașelor României. Rețeaua orașelor va trebui conectată mai departe la puncte de încărcare a mașinilor electrice de-a lungul autostrăzilor și al drumurilor naționale. Suntem deja în pregătire și cu acest program care va finaliza ceea ce ne-am propus”, mai spune Mircea

Urmăreşte activitatea mea

Noiembrie 2020

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30